CD/EP/LP

BLACK CEREMONIAL KULT – Crowned in Chaos (EP 2021)

BLACK CEREMONIAL KULT (Chile)
“Crowned in Chaos” Digital EP 2021
Godz of War Productions – Importado
9/10


Caótico Black/Death Metal na linha de ARCHGOAT. Oriundos de Santiago, capital do Chile, este quarteto lança mão de uma atmosfera, soturna, macabra, pesada e apocalíptica.

Este EP é o seu sétimo lançamento (entre Demos, Compilações e Splits). Mas, mesmo sendo um EP, a pedrada traz onze sons, contando com introduções e interlúdios, os quais criam as atmosferas acima descritas. “Blood in the Secret Chambers of Ikenti” abre os trabalhos e prepara o ouvinte para o que vem a seguir com “Chariot of Sphinxes”; em seguida, “Boiling Substances in Hellish Trance” é um interlúdio com vocais agonizantes que parecem vir diretamente do mais profundo inferno; “Under the Khaos”, o título fala por si só, e toma o ouvinte de assalto; “The Projection of Sorcery and Blasphemy” uma vez mais é o portal para um abismo denso de almas condenadas, que antecede “Masters Temple K.V.M.”, com seu início lento, sobrevindo depois uma sonoridade pesadíssima; “The Scarlet Woman Dances for the Forgotten Godz” é um interlúdio tribal que precede “K.K.K.” (cuja sigla não se sabe o quê significa), mesmo porque, é seguida de “V.K.K.” e “M.K.K.”; trinca esta que parece trazer um clima mais ríspido e cru que as demais; “Outro: Introspection Through the Unknown” fecha o cerimonial da mesma forma que fora aberto: sinistramente.

É fato que Khaos (vocais), Vilú (guitarra), Maot (baixo/teclados) e Negro (bateria) promoveram uma peça de alto calibre, para amantes de artes sorumbáticas e enigmáticas. Por fim, esperemos que a banda continue mantendo esta proposta para trabalhos vindouros, pois, desta forma, conquistarão muitos adeptos, além dos que certamente já conquistou com sua música.

ENGLISH VERSION

Chaotic Black/Death Metal in the ARCHGOAT vein. Originally from Santiago, capital of Chile, this quartet uses an atmosphere, somber, macabre, heavy and apocalyptic.

This EP is their seventh release (among Demos, Compilations and Splits). But, even being an EP, the record has eleven sounds, with introductions and interludes, which create the atmospheres described above. “Blood in the Secret Chambers of Ikenti” opens the work and prepares the listener for what comes next with “Chariot of Sphinxes”; then “Boiling Substances in Hellish Trance” is an interlude with agonized vocals that seem to come straight from the deepest hellishness; “Under the Khaos”, the title speaks for itself, and takes the listener by storm; “The Projection of Sorcery and Blasphemy” is once again the gateway to a dense abyss of damned souls, which precedes “Masters Temple K.V.M.”, with its slow start, and then a very heavy sound; “The Scarlet Woman Dances for the Forgotten Godz” is a tribal interlude that precedes “K.K.K.” (whose acronym is not known what it means), even because it is followed by “V.K.K.” and “M.K.K.”; this crack that seems to bring a harsher and more raw climate than the others; “Outro: Introspection Through the Unknown” closes the ceremonial the same way it had been opened: sinisterly.

It is a fact that Khaos (vocals), Vilú (guitar), Maot (bass/keyboards) and Negro (drums) promoted a piece of high caliber, for lovers of gloomy and enigmatic arts. Finally, we hope that the band continues to maintain this proposal for future work, because, in this way, they will gain many fans, in addition to those who have certainly already conquered with their music.

Related posts

ALBURNUM – Buitenlucht (2022)

Daniel Bitencourt

DEFORMED SLUT – “At the Inhumane Cesspool” (CD 2022)

Fábio Brayner

CRYPTWORM – Spewing Mephitic Putridity (2022)

Daniel Bitencourt